Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 2475.
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 983.
Logowanie

JBL oraz Soundcraft na APRA Silver Scrolls Awards

JBL oraz Soundcraft na APRA Silver Scrolls Awards

Rozwiązania JBL oraz Soundcraft zostały wykorzystane podczas nowozelandzkiej ceremonii wręczenia nagród muzycznych - APRA Silver Scrolls Awards.

Ceremonia odbyła się w Dunedin, a nagrody trafiły do tych, którzy mają duży wpływ na rozwój nowozelandzkiej muzyki niezależnie od gatunku, a także dla tych, którzy mają duży wpływ na szeroko rozumianą kulturę. Do tego nagrodzeni trafią również do New Zealand Music Hall of Fame.

Firma obsługujaca event - Strawberry Sound Hire - postawiła na rozwiązania JBL VTX oraz Soundcraft Vi2000.

David Craig, inżynier dźwięku w firmie Strawberry, zajmował się zarządzaniem audio dla tego wydarzenia. "Jest to nagroda korporacyjna, ale wciąż rock'n'rollowy show, podczas, gdzie przez cały wieczór obchodzisz się z wieloma zespołami na żywo i artystami" - mówi. "System PA, którego potrzebujesz, powinien płynnie obsługiwać zarówno mowę, jak i dynamikę muzyczną zespołu. Trzeba też wziąć pod uwagę trudną akustykę miejsca."

Ze względu na zapewnienie dokładnego i równomiernego pokrycia oraz charakteru występu, postawiono na moduły JBL VTX. System audio zawierał w sumie 12x JBL VTX V20 - po 6 na stronę głównego PA. Po 3 subwoofery JBL VTX G28 zostały rozmieszczone po każdej stronie w konfiguracji kardioidalnej. Do tego po 3 VT 4886 na stronę zostały użyte jako stage fille, podczas gdy inne 2 pojedyncze VT 4886 zostały użyte jako mono infill.

Ponieważ było bardzo mało czasu na próby, nie używano monitorów dousznych. Kolumny JBL SRX 712 zostały użyte do monitorowania na scenie z łącznie 7 miksami monitorowymi. Jakość dźwięku na scenie zapewniała pełną kontrolę, co ułatwiło czołowym inżynierom dźwięku Kevinowi Bennettowi (monitory) i Chrisowi Tate (front of house), aby zadowolić artystów i zapewnić czysty miks.

soundcraft jbl realizacje 2

Bennett był niezmiernie zadowolony z wyboru konsolety dla monitorów. "Dano mi możliwość korzystania z wielu cyfrowych konsolet i wybrałem nowy, mniejszy format Soundcrafta - Vi2000" - mówi Bennett. "Jako konsoleta cyfrowa jest znacznie szybsza w nawigacji i obsłudze, ma doskonałą jakość dźwięku, jest niezawodna i przypuszczam, że moja miłość do dynamicznego equalizera BSS DPR901II będzie trwać. To była pierwsza okazja do pracy z mniejszym formatem Vi i muszę powiedzieć, że Vi2000 jest teraz moją konsoletą."

Wszystkie głośniki były zasilane przez Crown V-Racks, które obejmowały modele Crown I-Tech 4x3500HD z technologią Crown DriveCore. Zarządzanie systemem i sterowanie było obsługiwane za pomocą oprogramowania JBL HiQnet Performance Manager.

"Planowanie tego spektaklu z perspektywy audio może być dość gorączkowe, ponieważ otrzymaliśmy ridery na tydzień przed wydarzeniem" - wyjaśnia Craig. "Nowe aktualizacje w Performance Managerze są niesamowite, ponieważ pozwoliły nam na zaplanowanie bardzo wielu elementów przed eventem. Performance Manager i Line Array Calculator zaoszczędzili mnóstwo czasu i energii, a kiedy dotarliśmy na miejsce, potrzebowaliśmy bardzo niewiele zmian."

Na FOHu zastosowano cyfrową konsolę Soundcraft Vi3000 i miksował ją Chris Tate. Koncert był transmitowany w radiu i telewizji, więc audio zostało rozdzielone poprzez MADI z 300-metrowym kablem światłowodowym do pomieszczenia, w którym kanały zostały wmiksowane do transmisji.

"Miksowanie wielu zespołów i artystów w takim show utrzymuje nas na pełnych obrotach przez cały czas, a miksowanie na Vi3000 naprawdę upraszcza proces produkcji" - mówi Tate. "Workflow jest świetny, używanie show cues, patchowanie kanałów i aranżowanie to pestka. Cieszę się, że Vi3000 można łatwo synchronizować z innymi produktami, a MADI zapewnia wydajne rozwiązanie dystrybucji dźwięku."

Dystrybutor: ESS Audio