Logowanie

JBL VTX A12, A12W, A8 i VerTec 4886 na rozdaniu nagród GRAMMY 2019

JBL VTX A12, A12W, A8 i VerTec 4886 na rozdaniu nagród GRAMMY 2019

Kolejny raz systemem nagłośnieniowym uroczystego rozdania nagród GRAMMY był system JBL Professional. W tym roku był to system JBL VTX A12 uzupełniony o najnowsze moduły JBL VTX A8 oraz starsze VerTec VT4886.

Nagłośnienie Staples Center w Los Angeles nie jest prostą sprawą – zwłaszcza, gdy na widowni zasiada 21 tysięcy słuchaczy. Firma realizująca nagłośnienie – ATK Audiotek, we współpracy z wieloletnim koordynatorem technicznym audio uroczystości rozdania nagród GRAMMY – Michael'em Abbott'em postawiła na JBL VTX A12 uzupełnione o nagrodzone tegoroczną TEC Award 2019 szerokokątowym modułem down-fill JBL VTX A12W, jak również najnowszymi JBL VTX A8 jako in-fill i starszymi VerTex VT4886.

Nagłośnienie tak ogromnej przestrzeni wymagało zaawansowanego projektu. Użyto 4 głównych gron JBL VTX A12 składających się z 16 modułów każdy – w tym dwa dolne to JBL VTX A12W o propagacji 120°. Dodatkowo znalazły się 4 grona JBL VTX A12 na delay'u. Ciekawostką było nagłośnienie bocznych lóż za pomocą JBL VerTec VT4886 – użyto 36 modułów. Dzięki tak skonfigurowanemu systemowi nagłośnienie pokryło przestrzeń w stopniu wzorcowym.

Do przetwarzania najniższego pasma użyto 16 elementów basowych JBL VTX S28 – zostały one podwieszone, by zapewnić optymalne rozłożenie energii. Dodatkowo przy scenie rozstawiono 8 basów JBL VTX B18 od najnowszego systemu JBL VTX A8.

Moduły szerokopasmowe były zasilane końcówkami Crown iTech HD 4x3500, zaś subbasy sześcioma końcówkami Crown iTech HD 12000. Jak podkreślił główny inżynier systemu z ramienia firmy ATK Audiotek , Jeff Peterson „Wszystkie końcówki były kontrolowane z poziomu oprogramowania Performance Manager, wykorzystany został wewnętrzny processing końcówek”.

 GRAMMY2019 JBL VTX A12 A12W A8 ATK Audiotek frontofhouseteam grammy2019

Dla spikerów i konferansjerów przeznaczono konsoletę DiGiCo SD5, a dla sygnałów muzycznych DiGiCo SD7. Sygnały były podpinane do 8 cyfrowych stageboxów DiGiCo SD-Rack – w każdym do dyspozycji było 56 wejść. Łącznie wykorzystano około 350 mikrofonów, w tym bezprzewodowe Sennheiser Digital 6000, Audio-Technica 5000 i Shure Axient Digital. Dodatkowo została postawiona niewielka konsoleta DiGiCo S21 jako backup backupów :-) Wszystkie konsolety były spięte przez Optocore z użyciem sześciu procesorów DD32R-FX oraz pary DD4MR-FX.

Na monitorach użyto customowych konstrukcji ATK Audiotek – 48 niewielkich LM3, 18 nowych monitorów LM6 oraz 16 dużych wedge M5. Oprócz tego wykorzystano 24 nadajniki Shure PSM1000 oraz około 100 odbiorników IEM. 

Źródło i fotografie: ProSoundNetwork
Dystrybucja JBL Professional: ESS AUdio