Logowanie

System liniowy d&b audiotechnik V w firmie Sound Production / Naglosnienie.com

System liniowy d&b audiotechnik V w firmie Sound Production / Naglosnienie.com

Inwestując w system nagłośnieniowy należy brać wiele czynników pod uwagę. Jest jednak jeden najważniejszy. Jaki? Wiedzą tą i doświadczeniem podzielił się z nami założyciel firmy Sound Production – Piotr Oskwarek.

Piotr Oskwarek prowadzi firmę nagłośnieniową od wielu lat. Jest muzykiem z wykształcenia, przez wiele lat występował na wielu różnych scenach. Do momentu, gdy postanowił zająć się nagłaśnianiem koncertów i realizacją dźwięku. Z uwagi na takie predyspozycje, jak wykształcenie muzyczne, doświadczenie sceniczne i wrażliwość muzyczna, jako realizator został doceniony bardzo szybko. Bycie muzykiem bardzo pomaga w pracy realizatora dźwięku :-) Doświadczenie koncertowe zdobyte jako muzyk pozwoliło również firmie nagłośnieniowej Piotra szybko osiągnąć uznanie.

Wiadomo, że trudno na początku działalności inwestować w riderowy sprzęt najwyższej klasy. To ogromna inwestycja, częstokroć przekraczająca możliwości finansowe zaczynającej działalność firmy. Bardzo szybko jednak Piotr Oskwarek dostrzegł konieczność posiadania w firmie riderowego sprzętu – to naprawdę otwiera nowe, większe możliwości. I przy posiadaniu dobrej, fachowej i zgranej ekipy technicznej pomaga zdobyć intratne i ciekawe zlecenia.

Przełomową chwilą w historii firmy była inwestycja w system liniowy d&b audiotechnik Q. To niewielki, ale bardzo wydajny i świetnie brzmiący system. Do tego bardzo ceniony i lubiany przez realizatorów dźwięku jeżdżących z zespołami. Na przestrzeni lat, z podstawowego systemu składającego się z 16 modułów – po 8 na stronę – posiadany przez firmę Sound Production system d&b Q rozrósł się do 40 modułów. To pozwalało na zrealizowanie dużego i średniego eventu jednocześnie.

Kilka lat pracy ze sprzętem marki d&b audiotechnik utwierdziło Piotra Oskwarka przekonaniu o właściwości decyzji o wyborze marki. Systemy d&b audiotechnik to jedne z najbardziej riderowych systemów nagłośnieniowych, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Nie zdarzyło się, że jakikolwiek organizator czy zespół odmówił zagrania na systemie d&b Q. Stąd decyzja o zakupie kolejnego systemu tego producenta.

 naglosnienie com sound production db v J SUBs

Wychodząc z założenia, że kto stoi w miejscu, cofa się, w roku 2016 została podjęta decyzja o inwestycji w większy system koncertowy – d&b audiotechnik J. Zostało zakupionych 16 modułów napędzanych końcówkami d&b audiotechnik i 8 potężnych basów J-SUB – wszystko napędzanych końcówkami d&b audiotechnik D12. Dzisiaj w magazynie firmy jest 12 szt. J-sub-ów.

 naglosnienie com sound production db v J SUBs FF

Kolejną inwestycją był zakup systemu monitorowego składającego się z 12 szt. monitorów d&b audiotechnik MAX2, które zamieniły pierwszą wersję Max-ów.

 naglosnienie com sound production db v scena 4

Krótko po tym na rynku pojawił się nowy kompaktowy system liniowy d&b audiotechnik – system V. Już od premiery wiadomo było, że przyjdzie czas na uzupełnienie gamy produktów d&b audiotechnik o serię V w firmie. I stało się – w połowie kwietnia 2018 firma Sound Production po raz pierwszy zagrała na swoim nowym systemie d&b audiotechnik V koncert. Trafiło na nie byle kogo, bo system zagrał na koncercie Kamila Bednarka w niedawno oddanej do użytku hali widowiskowo-sportowej Hala Nysa.

 naglosnienie com sound production db v gron angle1

Na początek firma Sound Production wyposażyła się w 16 modułów systemu d&b V – po 8 na stronę: 6 d&b V8 o propagacji 80° i 2 d&b V12 o propagacji 120°. Co ciekawe, od razu padła decyzja o zakupie takiej ilości końcówek mocy D80, by można było wykorzystać innowacyjną, opatentowaną przez d&b i dostępną tylko w systemach nagłośnieniowych tego producenta technologię Array Processing. Zasada działania tej technologii polega na optymalizacji równomierności pokrycia nagłaśnianej przestrzeni pod kątem wyrównania częstotliwościowego. Wiadomo, że przy wykorzystywaniu wielu modułów w gronach systemu liniowego niektóre zakresy pasma są wzmacniane, inne osłabiane – w zależności od ustawionych kątów, wielkości modułów, ilości modułów w gronie i kształtu nagłaśnianej powierzchni. Dzięki zastosowaniu kilkuset filtrów na każdy kanał – w tym również filtrów FIR pomagających wyrównać odpowiedź fazową systemu – uzyskiwane jest praktycznie nieosiągalne na innych systemach wyrównanie częstotliwościowe.

 naglosnienie com sound production db v R1

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z d&b audiotechnik, ekipa Sound Production przygotowała system na koncert Kamila Bednarka znakomicie, mimo pewnych trudności wynikających ze specyfiki akustyki Hali Nysa. Konfiguracja systemu frontowego składającego się z 8 modułów d&b V na stronę, została uzupełniona o dwie pary d&b audiotechnik MAX2 - na front-fill'ach i na out-fill'ach. Kardioidalne basy d&b J-SUB ustawione przed sceną w ilości sześciu sztuk dały odpowiedni zapas mocy i zagwarantowały cichą, pozbawioną cofającego się basu scenę. Trzeba przyznać, że to niezwykle wygodne rozwiązanie podnoszące na przykład szybkość instalacji.

 naglosnienie com sound production db v bednarek koncert 2

Firma Sound Production nie ma zamiaru poprzestać na podstawowym secie d&b audiotechnik V. W planach jest powiększenie systemu. Wszystko zależy oczywiście od ilości zleceń. Ale o to Piotr Oskwarek jest spokojny – jego firma ma zawodową ekipę realizatorów, techników scenicznych, a także cenionego w kraju inżyniera systemów. I topowy riderowy sprzęt. Nie wolno stać w miejscu. Trzeba iść do przodu i się rozwijać. I tej zasady trzyma się szef firmy. Życzymy wielu udanych realizacji i wartościowych kontraktów!

Strona internetowa: naglosnienie.com