Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 983.
Logowanie

LAWO LIME - SIlnik miksowania immersyjnego od LAWO

LAWO LIME - SIlnik miksowania immersyjnego od LAWO

Lawo zaczyna koncentrować się na immersyjnych aplikacjach do miksowania i monitorowania dźwięku za pomocą LIME. Opracowane we współpracy z New Audio Technology rozwiązanie zostało specjalnie zaprojektowane dla konsoli mc2.

Według producenta, LIME jest w stanie wyprodukować wszystkie istotne miksy dźwięku 3D/immersyjnego jak: Dolby Atmos (7.1.2 i 5.1.4), MPEG-H, Auro-3D, DTS: X, NHK 22.2, IMAX 6.0 i 12.0 oraz Sennheiser Ambeo 3D Audio dla systemów głośnikowych. Co więcej, podobno jest gotowy do systemu audio TV MPEG-H, zawartego w ATSC 3.0, przeznaczonego do osobistych aplikacji audio i programów telewizyjnych.

Oprócz tego system zawiera rozwiązanie do monitorowania sygnału na słuchawkach do produkcji 3D i surround. Wykorzystuje technologię wirtualizacji binauralnej od New Audio Technology. 

Poza LIME, producent skupił się na łączności IP. Wielka konsoleta produkcyjna mc2 96 oferuje technologię IP-Share Network Gain Compensation, a także natywne wsparcie dla SMPTE 2110, AES67, Ravenna oraz Dante. Poza tym konsoleta zapewnia zintegrowany pomiar głośności z pełną regulacją głośności zgodnie z ITU 1770 (EBU / R128 lub ATSC / A85) i udostępnia miniaturki LiveView w celu identyfikacji kanału. Dotknięcie suwaka zmienia miniaturę LiveView w tryb pełnoekranowy, zapewniając bardziej szczegółowy widok źródła wideo dla danego kanału.

Flagowiec oferuje także wiele systemów wspomagania miksowania. Oprócz funkcji Audio-follow-Video, automatyczne funkcje miksowania stołu obejmują funkcje Automix, która automatycznie dostosowuje poziomy aktywnych i nieaktywnych mikrofonów, przy jednoczesnym utrzymaniu stałego poziomu głośności otoczenia. Konsoleta posiada również funkcję Ambit Upmix, która służy do konwersji sygnałów stereo i obsługuje Kick 2.0.

Konsola mc²96 jest dostępna w rozmiarach od 24 do 200 suwaków i obsługuje częstotliwość od 44.1 kHz do 96 kHz, routing do 8192 x 8192 punktów krzyżowych i przetwarzanie do 888 kanałów DSP plus 144 szyn sumujących i do 128 szyn aux. Posiada 21,5-calowe ekrany dotykowe full HD, a także wiele mini-kolorowych TFT w channel stripach i dotykowe encodery.

Pozostając w środowiskach produkcyjnych opartych na protokole IP, vsmSOUL (Seamless Orchestration i Unification Layer) zarządza generowaniem i routingiem strumieni audio i wideo w dowolnej konfiguracji IP. Poprzez standaryzowane i specyficzne dla dostawcy interfejsy API, vsmSOUL uzyskuje dostęp do przełączników i komponentów sieciowych, w tym urządzeń kodujących / dekodujących, kamer, przeglądarek, procesorów, przełączników i konsolet do bezpośredniego sterowania generowaniem, rejestrowaniem i routowaniem strumieni.

Na koniec producent dodał funkcjonalność multiviewera do swojego ekosystemu V__matrix za pomocą modułów wirtualnych vm_mv24-4 i vm_mv16-4. Te moduły wirtualne monitorują nieskompresowane wideo 4K / UHD, 3G, HD i SD, a także osadzone i dyskretne audio. Oba mogą generować do czterech sygnałów wyjściowych i skalować oraz wyświetlać dowolne źródło na dowolnym wyjściu. To samo źródło może być wyświetlane na wielu wyjściach w różnych rozdzielczościach. Poza tym wyjściaw mogą być skonfigurowane jako HD, 3G lub 4K oraz interfejsy wyjściowe przez IP lub jako SDI. Oba opcjonalnie obsługują skompresowane wideo SMPTE2042 VC-2 do monitorowania kolejnych sygnałów 3G i 4K / UHD.

Więcej informacji na temat producenta i jego rozwiązań znajdziecie TUTAJ.

Dystrybutor: LP Systems