Logowanie

Allen&Heath dLive – szkolenia z obsługi nowej konsolety cyfrowej live

Allen&Heath dLive – szkolenia z obsługi nowej konsolety cyfrowej live

Allen&Heath dLive od momentu premiery wzbudza powszechne zainteresowanie. Przekłada się to między innymi na dużą frekwencję na szkoleniach z tej deski, które Konsbud Audio – przedstawiciel Allen&Heath w Polsce - zorganizował w kilku miastach, m.in. w Warszawie, Rzeszowie i Poznaniu. Już wkrótce odbędą się szkolenia w innych miastach, m.in. w Gdańsku. Oto krótka fotorelacja ze szkolenia, które odbyło się w Poznaniu w klubie Blue Note.

 

 

Allen-Heath-dLive-S7000-szkolenie-

Oto krótki opis tej konsolety – a właściwie systemu miksującego. Bo sama konsoleta to „tylko” atrakcyjny wizualnie sterownik z dodatkowymi interfejsami wejścia-wyjścia, zarówno analogowymi, jak cyfrowymi. Sterownik, który bez podłączonego „mózgu” w postaci Mix Rack'a DM24, DM32 lub DM64 „mikser” nawet się nie uruchomi...

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-MixRack64-moozg

Sercem A&H dLive jest rackowy stage-box. W nim znajduje się cały engine miksujący. Allen&Heath należy do tej samej grupy kapitałowej, co DiGiCo. Przełożyło się to na dostęp do pewnych rozwiązań partnerskiej marki. Nowa konsoleta Allen&Heath działa w oparciu o programowalną matrycę FPGA 160×64 opracowaną przez dział rozwoju Allen&Heath, oznaczoną symbolem XCVI o przepotężnej mocy obliczeniowej pozwalającej wykonać ponad 25 bilionów operacji na sekundę! Nazwa matrycy to rzymski zapis 96 :-) System miksujący pracuje przy częstotliwości próbkowania 96 kHz przy zmiennej bitowości sięgającej nawet 96 bitów na etapie sumowania! To daje praktycznie nieskończony zapas dynamiki (headroom). Dzięki wysokiej częstotliwości próbkowania i wydajnym algorytmom wykorzystującym matrycę dostosowaną do zadań audio, programistom udało się uzyskać zaskakującą niską latencję (opóźnienie), która od wejścia analogowego, przechodząc przez cały channel strip kanału wejściowego, następnie przez cały blok channel strip kanału wyjściowego, aż do wyjścia analogowego jest mniejsza niż 0,6 ms (dokładnie to ponoć 0,58 ms !). To najniższy wynik wśród wszystkich konsolet na rynku!

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-tlumiki

Jest jeszcze jedna cecha, która stawia nową konsoletę Allen&Heath w absolutnym pierwszym szeregu – pełna kompensacja latencji w zakresie channel-stripów od wejścia do wyjścia.

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-ekraniki

Allen&Heath niezależnie od wielkości MixRack'a obsługuje 128 kanałów wejściowych i 64 kanały wyjściowe – z pełnym processingiem - w częstotliwości próbkowania 96 kHz. Dodatkowo mamy 16 stereofonicznych powrotów z procesorów efektów, które nie "zabierają" kanałów wejściowych :-) Oczywiście, profesory efektów można insertować w dowolny kanał IN lub AUX. „Komputer” jest identyczny we wszystkich wersjach, stage-boxy różnią się jedynie ilością wejść i wyjść.

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-1

Sterownik / konsoleta jest łączona z „mózgiem” MixRack za pomocą protokołu gigabitowego GigaACE – połączenie jest podwójne w celu zapewnienia redundancji. W MixRack'ach są dodatkowo 2 podwójne (również z redundancją) złącza DX do podłączenia dodatkowych stage-boxów z wejściami i wyjściami i dwa porty sieciowe LAN (RJ45). Zdwojone jest również zasilanie – każde urządzenie dysponuje dwoma zasilaczami, które można wymieniać/odłączać podczas pracy systemu. Do tego MixRack udostępnia porty synchronizacji WordClock IN/OUT, dedykowany port do podłączenia systemu monitoringu osobistego Allen&Heath ME-1 działającego @48 kHz oraz 3 sloty na karty rozszerzeń. Karty rozszerzeń to kolejna ciekawa sprawa – są podłączone bezpośrednio do matrycy miksującej FPGA, każda umożliwia wysłanie i odebranie po 128 kanałów @96 kHz (!). Wśród kart rozszerzeń są karty GigaACE do podłączenia dodatkowej konsolety / sterownika lub do połączenia z drugim systemem miksującym MixRack, „stare” karty ACE kompatybilne z A&H iLive i A&H GLD, karty Waves SoundGrid, Ethrtsound, MADI koaksjalne (2×IN, 2×OUT + 1×AUX), DANTE.

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-sekcja-preamp

Cechą charakterystyczną wynikającą z założeń ideowych jest to, że stage-boxy Mix Rack DM64. DM32 i DM24 są wyposażone tylko w wejścia i wyjścia analogowe. Chcąc skorzystać na przykład z cyfrowych wejść-wyjść AES/EBU należy dobrać odpowiednio wyposażony stage-box DX z wymiennymi slotami karty wejść i wyjść.

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-konsolety

Konsoleta – czyli sterownik – w zależności od wersji jest wyposażona w:

  • A&H S7000 – 36 zmotoryzowanych tłumików (3 sekcje po 12 tłumików), 2 ekrany 12”
  • A&H S5000 – 28 zmotoryzowanych tłumików (1 sekcja z 12 tłumikami i 2 sekcje po 8 tłumików), 2 ekrany 12”
  • A&H S3000 – 20 zmotoryzowanych tłumików (1 sekcja z 12 tłumikami i 1 sekcja z 8 tłumikami), 1 ekran 12”.

 Allen-Heath-dLive-1szkolenie-0

Konsolety mają również zagwarantowane podwójne zasilanie z zasilaczami hot-swap (czyli takimi, które można wymieniać podczas pracy). Standardowo konsoleta/sterownik jest wyposażony lokalnie w 8 preampów mikrofonowo-liniowych, 8 wyjść analogowych XLR, dwa monitorowe wyjścia słuchawkowe (przed- i po-tłumiku), 2 cyfrowe wejścia AES/EBU i 3 cyfrowe wyjścia AES/EBU. Dzięki połączeniu interfejsem GigaACE (z redundancją), możliwe jest wielokanałowe połączenie audio z MixRackiem za pomocą interfejsów DX (rozszerzenia wejść wchodzące do „puli” MixRack po GigaACE) oraz dwa sloty na karty rozszerzeń oferujące 128 kanałów @96 kHz.

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-lewy

 

Interfejs użytkownika, jakkolwiek bazuje na rozwiązaniach ze starszej serii A&H iLive, został przeprojektowany i nazwany Harmony User Interface. W trybach wyświetlania postawiono na wykorzystywanie różnych widgetów pozwalających na dostosowanie trybu wyświetlania i sposobu pracy do potrzeb i oczekiwań każdego realizatora. Zagwarantowano też odpowiednią kontrastowość i jasność ekranów głównych, ekranów kanałowych oraz podświetleń przycisków funkcyjnych.

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-rzut

Jeśli jesteście ciekawi większej dawki szczegółów – a zapewniam, że warto - zapraszam do udziału w szkoleniach organizowanych w całym kraju przez Konsbud Audio.

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-0a

 

 

Organizator: Konsbud Audio

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-00

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-1

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-2

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-3

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-4

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-5

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-6

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-666

 

Allen-Heath-dLive-1szkolenie-S3000

 

 Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-Compress-type

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-channel-strip

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-preamp-main

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-Compress

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-Filtr-HPF

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-Filtr-HPF

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-Gate

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-preamp-main

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-preamp-option

 

Allen-Heath-dLive-szkolenie-LCD-preamps

 

TAGI: riderowy cyfrowy mikser live 128/64 96 kHz, jaki mikser cyfrowy ma najmniejszą latencję, kompensacja latencji w cyfrowym mikserze live, najlepszy najtańszy wielkoformatowy mikser cyfrowy live, duża riderowa 128-kanałowa cyfrowa konsoleta cyfrowa