Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 2475.
Logowanie

Rozwiązania Riedel na Konkursie Piosenki Eurowizji 2018

Rozwiązania Riedel na Konkursie Piosenki Eurowizji 2018

Riedel dostarczył kompletny system komunikacji i dystrybucji dla 63. corocznego Konkursu Piosenki Eurowizji w 2018 roku.

Kontynuując 13-letnią tradycję, Riedel Communications dostarczył ogromny, całkowicie światowy system komunikacji i dystrybucji sygnału na Konkurs Piosenki Eurowizji 2018, najdłuższy międzynarodowy konkurs piosenki telewizyjnej na świecie. 63. doroczny konkurs był transmitowany na żywo w maju z Altice Arena w Lizbonie, w Portugalii.

Riedel wykorzystał technologię MediorNet, czyli przetwarzanie sygnałów w czasie rzeczywistym, redundancja i zdecentralizowany routing oraz transport od początku do końca. Dzięki mocnej integracji MediorNeta z systemem intercomowym Artist oraz bezprzewodowym Bolero, zapewnili wiarygodną komunikację dla całej załogi i występujących.

W czasie półfinałów i finału, Riedel dostarczył sygnał i komunikację dla Videohouse, który kreował content dla firmy EBU i portugalskiej firmy nadawczej RTP. Riedel zapewnił także 25-osobowy zespół inżynierów na miejscu. Z kolei widownia tegorocznej Eurowizji przekroczyła 200 milionów ludzi.

Szkielet MediorNeta składał się z sześciu routerów MetroN, 24 modułów MediorNet oraz 30 urządzeń dystrybuujących MicroN. Wszystko to zostało połączone w zdecentralizowaną konfigurację. Cała sieć zapewniała w pełni redundantną dystrybucję sygnałów audio i video dla komentatorów, intercomów, dystrybucji sygnałów, komunikacji radiowej itd.

Po raz pierwszy Riedel skorzystał z kompletnych rozwiązań opartych na SIP (Session Initiation Protocol) w celu wspierania łóż komentatorskich dla niemal 30 krajów. Całość zakotwiczona przez 4 matryce Artist 64 i 40 paneli komentatorskich Artist CCP-1116. System wykorzystywał także urządzenia Cymatic Audio uTrack24 wraz z dyskami Angelbird SSD.

Cała "załoga" została wyposażona w ponad 100 paneli intercomowych Artist RCP i DCP obsługiwane przez kolejne cztery matryce Artist 64. Panele te zapewniły w pełni redundantną, zdecentralizowaną dystrybucję dla wszystkich bezprzewodowych sygnałów intercomowych Bolero. Dodatkowo, zaawansowana technologia DECT Receiver zapewniła czystą komunikację poprzez całą Altice Arena wykorzystując jedynie sześć anten AES67. Cała infrastruktura Artist wspierała również niemal 600 ręcznych modułów radiowych Hytera i Motorola.

Poza tym Riedel wraz z TPO dostarczyli wszechstronne rozwiązanie IT i całą infrastrukturę zapewniającą cyberbezpieczeństwo dla ponad 2000 dziennikarzy.

Trzeba przyznać, że skala przedsięwzięcia robi ogromne wrażenie...

Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.

Miłego!