Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 2475.
Logowanie

Konsoleta Solid State Logic (SSL) L500 na trasie Queen of the Stone Age

Konsoleta Solid State Logic (SSL) L500 na trasie Queen of the Stone Age

Konsoleta Solid State Logic (SSL) L500 została wybrana na międzynarodowy tour rockowej grupy Queens of the Stone Age.

Trasa wystartowała w zeszłym roku w czerwcu wraz z konsoletą SSL L500. Aktualny inżynier FOH - Rigby oraz monitorowiec - Francois Pare, dołączyli do touru w kwietniu tego roku. Nie było żadnych wątpliwości, że SSL L500 to właściwa konsoleta na właściwym miejscu.

Trzeba przyznać, że nowy inżynier został rzucony na głęboką wodę, ale poradził sobie świetnie. Wykorzystał wcześniejsze multitracki w celu zbudowania kompletnie nowego show file'a. Pierwsze show jakie zagrał i tak naprawdę wtedy poznał w ogóle zespół to koncert na festiwalu w Meksyku na 50,000 osób.

Jak przyznaje sam dźwiękowiec, poczuł wtedy, że ta konsoleta to był właściwy wybór. W czasie przygotowań przed show, wykorzystywał nagrania z różnych konsolet. Następnie w czasie koncertu i pełnego przygotowania live usłyszał diametralną różnicę - "W czasie próby przed festiwalem różnica była jak pomiędzy dniem a nocą, kiedy usłyszałem sygnały idące przez SSL. Jest to dla mnie pierwsza cyfrowa konsoleta, którą używałem, która brzmi tak samo dobrze jak XL4. Podnosisz fader i słyszysz stopę, następnie mięso z gitar, perkusji, basu i wszystko ze sobą współgra naprawdę dobrze..."

SSL 1

"Pracuje nad miksem przez całe show, doprowadzając do szalonej ściany dźwięku. Ta konsoleta nadaje się do tego - mam wszystko na wyciągnięcie ręki" - dodaje.

Rigby szeroko wykorzystuje grupy stem, aby pomóc w zarządzaniu wieloma mikrofonami do stopy czy werbla, a także do wzmacniaczy gitarowych. Miksy z mikrofonów instrumentalnych łączy we własne pre-miksy - mikrofony z trzech gitarowych wzmacniaczy Troya Van Leeuwena w jeden stem, lub dwa mikrofony do werbla w pojedynczy stem. Następnie można je routować na dalsze stemy - na przykład stem z werbla do całego stemu perkusji.

Warto podkreślić, że dla Rigbiego, jednym z najważniejszych aspektów ścieżki sygnałowej jest All Pass Filter, który jest zawarty w każdej ścieżce konsolety SSL. "Bez All Pass Filtra wszystkie te stemy byłby rozfazowane i źle brzmiące ze sobą. Zamiast próbować naprawić to delayem, czy odwracaniem polaryzacji, All Pass Filter pozwala na zrealizowanie naprawdę solidnie brzmiących stemów."

Wykorzystywanie stemów (grup instrumentalnych) sprawdza się także w przypadku broadcastu - "W sytuacji broadcastu mogę po prostu wysłać do wozu transmisyjnego sześć stemów stereo zamiast dawania im całego 48-kanałowego arsenału. To bardzo pomocne".

Poniżej także film na którym możecie zobaczyć jak inżynier FOH opowiada o swojej pracy przy konsolecie L500.

Dystrybutor: Audiotech